W czasie realizacji projektu „Kraków – mój dom” skupiliśmy się głównie na przybliżaniu mieszkańcom i mieszkankom Krakowa wielokulturowej historii i współczesności tego miasta. Robiliśmy to korzystając z metod edukacji nieformalnej, takich jak:
- podcasty (“O najmniejszej mniejszości. Rozmowa o Karaimach z Mariolą Abkowicz”, “Muzyka, która łączy. Rozmowa z Maciejem Trifonidisem”, “Georgian Maybe Time, czyli o tym jak przenieść się w Krakowie na czas gruziński. Rozmowa z Keti Prangulaishvili”, “Nie jestem typową jidysze mamełe – rozmowa z Miriam (Marią) Synger”, “O dietojarskiej kuchni żydowskiej Fani Lewando. Rozmowa z Sabiną Francuz i Pauliną Skotnicką”, “O winie z różnych stron. Rozmowa z dr. Michałem Bardelem”.)
- wideospacery (“Wielokulturowy Salwator i Zwierzyniec” oraz “Wielokulturowy Stary Cmentarz Podgórski” prowadzone przez duet Krakolodzy. Przewodnicy po Krakowie)
- konkursy (konkurs fotograficzny “Kraków – mój dom?”)
- webinaria (webinar o podstawach fotografii “Webinar: Essential Photography Tips for Beginners by Agata Maziarz”)
- gra miejską (literacka gra miejska – “Znajdź wielokulturową książkę” pod patronatem Kraków Miasto Literatury UNESCO)
W ramach projektu zdecydowaliśmy się wesprzeć lokalne księgarnie i sklepy. Dlatego większość nagród kupiliśmy w kameralnych księgarniach (Karakter, De revolutionibus, Bonobo) lub sklepach (Papierniczeni, Art Bookstore, Galeria LueLue, My City Something).
Aktualności na temat projektu umieszczaliśmy na bieżąco na podstronie: http://wielokulturowykrakow.pl/projekty/trwajace/krakow-moj-dom/
Najważniejszym celem naszego projektu było upowszechnianie wiedzy na temat wielokulturowości Krakowa – w ujęciu historycznym i współczesnych. Bazując na odbiorze projektu – zarówno przez ankiety ewaluacyjne, jak również przez spontaniczne wypowiedzi uczestników i uczestniczek projektu, możemy powiedzieć, że ten cel został w dużym stopniu zrealizowany. Równie ważnym celem było wsparcie integracji cudzoziemców – ten cel realizowaliśmy poprzez inkluzywną formę organizacji i promocji wydarzeń. Robiliśmy to poprzez anglojęzyczne wersje większości treści dotyczących wydarzeń, a także dzięki uprzejmości Fundacji U-WORK także wersję ukraińskojęzyczną ogłoszenia o literackiej grze miejskiej.
Odbiorcy zadania publicznego to mieszkańcy i mieszkanki Krakowa, głównie kobiety w wieku 25-34 lata. Wśród odbiorców znajdują się zarówno Polacy i Polki, jak i osoby z innych krajów (m.in. Ukraina, Białoruś, Wietnam, Wielka Brytania, Francja, Włochy). Łącznie w wydarzeniach organizowanych przez nasze stowarzyszenie w ramach projektu wzięło udział 557 osób (uczestnicy konkursu, gry miejskiej oraz webinaru), zaś podcasty i wideospacery miały łącznie 1212 odtworzeń.
W przygotowaniu wydarzeń w ramach projektu uczestniczyło 13 osób, członkiń i członków stowarzyszenia oraz osoby zaproszone. Korzystaliśmy z doświadczenia naszych członkiń w następujących obszarach: koordynacji projektu, promocji wydarzeń, kontaktów z mediami, opracowywania strategii promocji w mediach społecznościowych, przygotowania i prowadzenia wywiadów, prowadzenia spacerów,montażu audio, nagrywania i obróbki wideo,
Obszary, które zlecaliśmy na zewnątrz to: prowadzenie webinaru, prowadzenie spacerów, opracowania graficzne oraz księgowość.
W ramach projektu korzystaliśmy głównie ze sprzętu należącego do stowarzyszenia, w tym mikrofonów, aparatu fotograficznego i wideo, oprogramowania do montażu audio i wideo oraz dysków przenośnych.
Projekt „Kraków – mój dom” został zrealizowany dzięki wsparciu finansowemu Miasta Krakowa.